In de samenwerking tussen woningcorporaties en bouwbedrijven in het onderhoud en de renovatie van woningen wordt digitalisering steeds belangrijker.
Door de data goed op orde te hebben kan het beheer en onderhoud van de vastgoedportefeuille efficiënter worden georganiseerd en kunnen faalkosten gereduceerd worden. Daarnaast helpt inzicht in de juiste data om beter onderbouwde onderhoudsplannen en keuzes te maken ten aanzien van duurzaamheid en circulariteit. Maar welke data en informatie is dan nodig? Hoe kan deze worden georganiseerd en op welke wijze kan dit inzichtelijk en veilig gedeeld worden met uitvoerende partijen?
Praktische informatie
- Datum: donderdag 28 september 2023
- Tijd: 15:00 uur tot 16:30 uur
- Locatie: De Oosterhof, Rijssen
Programma
In deze sessie willen wij, met een aantal experts en ervaringsdeskundigen als inleiders, met jou in gesprek gaan over de kansen en obstakels die je ziet op dit thema. Reken op een interactieve bijeenkomst waarbij jouw inhoudelijke data kennis juist niet het belangrijkste is, maar vooral jouw ervaringen en inzichten.
Onze dagvoorzitter is Hans Hilbrands, aanjager vanuit Pioneering rondom digitalisering
We hebben drie experts die vanuit verschillende perspectieven hun blik schijnen op digitalisering voor woningcorporaties:
- Brian Bergman van RGS+ over grip op vastgoedonderhoud
- Herwin Voortman van BIM4ALL over de uitdagingen tussen woningcorporaties, opdrachtnemer en de rol van BIM hierin
- Erik van der Spek over digitalisering bij woningcorporatie deltaWonen
Waarom deze sessie?
Voorafgaand aan de sessie is een kleinere groep van woningcorporaties samen met een aantal bouwbedrijven gestart met het doen van onderzoek naar de implementatie van meer data gestuurd beheer en onderhoud. De bevindingen uit deze groep willen wij graag met elkaar delen. De vragen die hieruit voortkomen behoeven een nadere verdieping, en daarvoor hebben we jullie nodig. Misschien heeft jouw organisatie gelijksoortige of juist hele andere vragen over dit onderwerp. Ook daar nemen we voldoende ruimte voor. Zo kunnen wij de krachten bundelen en komen tot eenvoudig bouwstenen om stappen te maken naar implementeerbare oplossingen.
Voor wie is deze sessie?
Voor diverse lagen uit de organisatie die te maken hebben met onderhoud- en renovatiewerkzaamheden van bestaand bezit. Denk aan managers dagelijks en planmatig onderhoud, managers en senior medewerkers vastgoed, en Woningverbetering, asset managers, beleidsmedewerkers en directies beleidsinformatie of portefeuillemanagers.
Wat gebeurt er na de sessie?
Deze bijeenkomst zal de basis vormen om te komen tot een Roadmap Digitalisering voor en met Woningcorporaties.
Afhankelijk van de behoefte en stand van digitalisering stellen we een programma op voor de deelnemende Pioniers.
Wil je er ook bij zijn?
Meld je aan via deze link of via onderstaande button.