Vlogs BouwLife, check it live

Zichtbaarheid voor organisaties is belangrijker dan ooit. Ben jij als organisatie vindbaar op de platforms die jongeren tegenwoordig gebruiken? En spreek je dezelfde taal als de doelgroep? Met een sterk employer brand onderscheid je jezelf als werkgever op de arbeidsmarkt. Hiermee win je het juiste talent. Elke organisatie heeft een employer brand, oftewel een werkgeversmerk. Waar gewone branding gaat over de producten of diensten die men maakt, gaat employer branding over hoe je als werkgever wordt beschouwd en ervaren. Zodat mensen graag bij de organisatie komen werken. Een tool die we in de HC-community aanbieden zijn de Bouwlife Vlogs. Met de bouwvlogs willen we jonge mensen aanspreken en hun interesse wekken voor de bouw.

Waarom?

De basisschool leerlingen die wij vroegen naar hun droombaan tijdens de Pioneering Prinsjesdag Picknick in 2019 hadden geen beeld bij de bouw. Ze kennen Bob de Bouwer, maar daarna hield het op. Waar ze wel enthousiast over vertelden zijn de YouTubers zoals Enzo Knol. Om de energie van de bouw zichtbaar te maken willen we daarom zorgen voor meer vlogs die onze mooie projecten, bedrijven en uitdagingen in beeld brengen. We willen zorgen voor meer vindbaarheid bij de YouTube-generatie.

 

Hulp bij vloggen

Heb jij nog geen bedrijfsvlog? Vanuit het werkveld hebben wij 2 young professionals, Merna en Wytske, die de vlogs maken. Merna is student Bouwkunde, met een marketing achtergrond. Zij heeft de vlogwedstrijd van Bouwend Nederland gewonnen. Daardoor kan zij een schakel zijn in de benadering voor jongeren voor Pioneering, Saxion en Bouwend Nederland. Bekijk hier de vlogs van Merna.

Wytske is student in Nijmegen aan de Radboud Universiteit en daarnaast werkt zij als vlogster voor Hegeman bouw. Zij komt uit een bouwnest en weet de bouw op een originele wijze in beeld te brengen. Zij heeft een projectgerichte aanpak en is een schakel tussen de bouwvakkers en de jongeren. De stijl van beide dames is verschillend en daardoor vullen ze elkaar prachtig aan en bereiken ze een brede doelgroep.

Wil je ook toffe bouwprojecten of innovaties laten zien? Vul dan het aanvraagformulier in en maak gebruik van het speciale tarief en het Pioneeringkanaal. Merna en Wytske komen dan bij je langs en maken voor jouw organisatie ook een aansprekende bouwvlog.

Samen delen

Door gezamenlijk met het Pioneeringnetwerk in te zetten op bouwvlogs, vergroten we de impact. Gezamenlijk zorgen we voor meer input, grotere diversiteit van input en betere vindbaarheid bij de doelgroep. Samen hebben we dus meer vlogs, bredere onderwerpen, groter bereik en continuïteit. Zo zorgen we samen voor meer zichtbaarheid van deze geweldige branche om in te werken. Help je mee om beter in beeld te komen bij de medewerkers van de toekomst? Deel jouw bedrijfsvlog ook op het Pioneeringkanaal.

BouwLife, check it live!

Pioneering Prinsjesdag Picknick

Prefab woningen op het Robson-terrein

Innovatieve oplossingen voor een klimaatbestendig inrichting

Smart bedrijventerrein

Leerbedrijf ‘Dynamisch op Weg’

Ideeënmarkt Water & Klimaat

Kennissessie Resultaat Gericht Samenwerken (RGS)

BTIC On Tour 2022 – ‘De arbeidsmarkt van de toekomst’

Wat willen jongeren?!

Meer weten? Neem contact op